Thursday 20 November 2014

Nota untuk Tuhan

Bissmillahirahmanirrahim,

Ya Allah ya tuhanku, aku memohon kepada Mu limpahkan lah kepada ku segala rahmat dan kebaikan. Aku mohon berikan aku kekuatan dalam mencari penyelesaian ini. Aku syukuri segala nikmat yang pernah kau beri aku dahulu. Dan ini mungkin ujian dan dugaan Mu sebelum aku menerima ganjaran dan hikmah yang lebih besar dari Mu.

Ya Allah ya tuhanku, Engkau lah yang telah membuka hati ku ini. Andai dia bukan untuk ku, tak mungkin kau berikan aku segala keyakinan yang aku perolehi harini. Tuhan ku, andai dia bukan untuk ku, tak mungkin engkau berikan aku harapan dan kekuatan. Telah aku mohon rayu dan sembah Mu untuk memohon pencerahan, seringkali Kau  beri kekuatan dan harapan. Andai dia bukan untuk ku, mana mungkin kau hantar dia temukan aku. Andai dia bukan untuk ku, tak mungkin kau bantu aku dalam mencari dia. Andai dia bukan untukku, tak mungkin kau hantar dia dalam setiap mimpi dan lena ku.

Tuhanku Ya Rabb,

telah kau kuatkan hati aku, jangan kau tarik nikmat ini. Berikan aku kekuatan dan hikmah yang tidak menyakiti hati kami. Telah kau beri pelbagai tanda, yang menguatkan hati aku untuk kejar dia. Tuhanku, sesungguhnya kau Maha Mengetahui setiap ceruk hati aku, kau Maha Mengetahui impian dan masa depan aku, permudahkan ya allah, permudahkan.

Telah kau beri aku harapan, kekuatan dan impian, ku memohon kepada Mu untuk permudahkan segalanya.

andai dia bukan untuk ku, pasti kau tidak beri ku harapan dan kekuatan ini.

dan ini adalah liku liku yang aku perlu tempuh untuk mencapai cinta kami.


No comments:

Post a Comment