Wednesday 14 May 2014

Kuasa Allah SWT vs syaitan.

Assalamualaikum.

Sepanjang berada disini, aku lihat manusia-manusia yg penuh dengan ketidakpuas-hatian.

Selain menghabiskan masa aku di dalam ruang terkurung ini, aku dibawa keluar untuk berubat. Pelbagai jenis rawatan yang selalunya diluar kotak pemikiran aku.

Manusia boleh mengetahui apa akan terjadi pada masa depan! Nauzibillah. Ya Allah, jauhi aku dari perkara yg boleh menduakan Mu.

Ada pula, berkopiah berperwatakan mirip alim dan ulama, dan rawatannya, sangat meragukan. Tak pernah aku baca dalam mana-mana rawatan Islam yg sebegitu. Yang boleh scan manusia hingga menjadikan orang lain Yakin dengan 'ustat' ini lebih dari Kekuasaan Allah. Astaghfirullah. Ya Allah, selamatkan aku dr kekejaman ini.

Manusia lupa yg Allah SWT tu Maha Mengetahui segalanya. Sedar ke kita bahawa ada 'ustat' yg kononnya dianugerah kebolehan itu kadangkala menggunakam khidmat pihak ketiga yg kita panggil syaitan? Manusia terlalu taksub bila mudah dipengaruhi. Taksub nya pada pakar rawatan (konon) ini sehingga melebihi taksub kepada Allah dan Islam.

Sedangkan ajaran dan rawatan dalam Islam itu sudah cukup berpaksikan kepada Al-Quran dan Islam sebenar.

Sehebat mana pon manusia, kita sbg hamba tidak mampu menandingi kuasa Allah swt.  Dan kita kena sedar hakikat itu!

No comments:

Post a Comment