Wednesday 14 May 2014

Its Raining!

Assalamualaikum.

phew. Pagi ni hujan. Tak lebat tapi cukup utk membat jalan-jalan basah, baju di ampaian dialihkan dan..

Aku macam biasa, tidak terkesan dengan situasi yg berlaku di dunia luar. Mungkim belum terkesan.

Selebat mana pon hujan tu turun, lebat lagi air mata yg jatuh. Air mata kerinduan. Merindui itu satu nikmat utk aku bila berada di kurungan buatan ni.

Bagaimana agaknya anda yg di penjara, bertahun-tahun, hingga penuh ruang dinding mengira detik pembebasan kalian?

Allahurabbi..

Tapi jalan kita tak sama kan? Berbeza. Bahagian aku begini, bahagian kalian begitu. Ujian dan dugaan kt mungkin berbeza mengikut kekuatan diri. Dan aku tak sangka aku sekuat dan setabah ini. Itu yg nama nya CINTA.

Kecintaan untuk kami bersama ke jalan dan syurga Allah swt.

Ok, hujan berhenti. Dan aku tetap terbaring bersama harapan dan impian aku.





"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..Sesungguhnya engkau yg Maha Mengetahui segala yg ada di langit dan bumi, Kau juga Maha Mengetahui niat dan isi hati kami, permudahkan urusan kami. Berikan kami kekuatan utk menempuh setiap ujian Mu Ya Allah... Kepada Kau kami memohon bantuan. Perlancarkan segalanya Ya Allah.."

No comments:

Post a Comment