Thursday 15 May 2014

Bangkit.

Assalamualaikum,

Tak pernah aku merasai sesuatu yg begini. Aku berjuang untuk sesuatu yg aku impikan. Disaat semua org menentang, makin kuat semangat aku untuk bangkit melawan.

Ada masa aku terjelepuk jatuh, demi perasaan yg satu ni, aku bangkit lagi. Biar ditolak rebah, aku bangum untuk buktikan segalanya. Benar, fitnah dan tohmahan tak lekang. Ini cabaran yg aku harus pikul dan membuktikan yg kenyataan mereka itu adalah palsu.

Aku pernah gagal dalam mempertahankan impian aku dulu. Dan cukup sekali tu aku gagal. Cinta yg satu ni, akan aku perjuangkan. Makin kuat perasaan tu, makin kuat ujian aku. Andai ini adalah bahagian aku yg Allah SWT beri, aku terima. Aku yakin, Allah menguji kami untuk sesuatu yg baik. Terima kasih Ya Rabb.

Aku selalu merasa besalah. Bersalah sbb terlalu mementingkan dunia drpd hati dan naluri sendiri.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,  kalau ini lah ujian utk menyedarkan aku dengan kesalahan dan kesilapan lalu, aku terima. Aku mohon, berikan aku kekuatan. Berikan kami kekuatan dan ketabahan untuk melalui segala ujian dari Mu. Bantu lah kami, permudah dan percepatkan hikmah untuk kami. Sesungguhnya Kau mengetahui niat dan impian kami untuk ke syurga Mu.

Bantu kami, Ya Allah ya tuhanku..

Seperti biasa, aku terkaku di ruang kecil ini. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment