Monday 20 October 2014

keseorangan lagi?

Ada masa aku rasa aku terlalu keseorangan
dari dulu sampai sekarang
Banyak benda aku lalui keseorangan
dah banyak tahun aku  berjalan sendiri
walaupon pada mata kasar aku nampak happy
dan ramai teman disisi
tapi aku pilih untuk sendiri.

Jangan tanya kenapa,
sbb aku sendiri tak pasti,
mungkin aku dah hilang percaya dengan orang lain
sebab tu bertahun2 aku pilih untuk tempuh sendiri.

entahlah.

kalau dulu, bila rasa sunyi,
aku akan naik komuter,
Dari pangkal hingga hujung destinasi,
ada masa pandu kereta dari kuala lumpur ke melaka-
Selalunya aku pandu tanpa arah.
bila aku tasa sedih, sepi
aku akan membawa diri.
sorang-sorang, hanya berteman hati.

Sehingga aku berjumpa seseorang
Dan aku mula berani,
untuk tidak sendiri lagi.
kami pandu dari KL ke JB,
Ada masa ke PD,
semata mata utk isi hati kami.

tuhan hantar dia
untuk aku tak keseorangan lagi.
tapi entah kenapa aku terus diuji---
walaupon berteman, tapi tak disisi.

Tuhan, ambillah apa yg ada pada aku,
Dan kembalikan dia utk ku sbg pendamping.
Jangan kau ambil nyawa ku,
selagi dia tak disamping.



No comments:

Post a Comment