Wednesday 8 October 2014

cinta itu magic.

Cinta tu magic. Kadang-kadang kita sendiri tak sedar bila kita mula jatuh cinta. Yg aku sedar, tiba tiba je aku nak cari dia bila mula celik mata. Aku sedar aku dah mula cinta dia bila aku rasa setiap masa nak dekat dengan dia. Bila aku rasa aku asek terbayang dia, bila semua perkara aku akan kaitkan dengan dia. Dan yg paling aku sedar bila aku mula ada rasa cemburu dekat dia. By tht time aku sedar aku sebenarnya dah jatuh cinta.

Aku tahu aku dah jatuh cinta kat dia bila aku mula lakukan macam macam untuk attract perhatian dia. Aku saja aktifkan group whatsapp yg ada dia, thenn selalu post ntah apa2 kat fb supaya dia like dan sedsr kewujudan aku, bila asek online whtsapp tgk last seen dia. Tapi time tu malu nak mengaku yg hati aku dah terdetik utk dia. Sebab aku rasa aku tepuk sebelah tangan.

Aku mula lah cari dan kenal dia lebih jauh, stalk fb dia. Dengar cerita dr kawan pasal dia. Masa tu aku mula nak jauhkan dari dia. Marah pon ada jugak sebab dia yg ketuk pintu kita, pastu dia tak jadi masuk pulak. Sebenarnya dua dua main tarik tali masa tu. (--.--) masa tu patah hati kejap. Mula lah fefeeling 'ah lelaki semua sama'. Dan dua dua pihak terus main tarik tali.

Tapi sambil dua dua main tarik tali, sempat juga cuit cuit hati. Daripada aku kau, tiba tiba saya awak. Magic sangat, rasa awkward sebab kali terakhir bersaya awak ni macam dah lama gilos. Gila ko tak kekok bersaya awak. HAHAHA.

Aku pon tak sedar masa bila, tiba tiba jadi berabang bersayang. Eh? Bila? Bila masa declare cinta? Tak ada. Yes jawapannya tak ada exact date macam orang lain. There is no annivesary date for us. Tapi insyaallah one fine day, the date will come.

Kan aku cakap, cinta tu magic. Aku tak mampu nak rungkai rasa cinta ni. Hanya bole rasa sendiri. Cinta tu magic, aku yg kasar boleh jadi paling lembut dengan dia. Aku yg baran boleh jadi cepat cool dengan dia. Aku yg paling degil ni boleh dengar cakap dia. Kan aku dah kata, cinta itu magic.

Sekarang, aku makin cinta dia. Aku sedar aku semakin cinta dia, lebih cinta dia. Tapi jangan tanya kenapa bagaimana atau bila. Sebab ia berlaku dengan tiba tiba. Kalau hati ni boleh bercakap, aku izinkan dia berkata-kata.

Hamka berkata, "Cinta itu perjuangan". Tak kisah pada siapa atau pada apa pon kau cinta, kau perjuangkanlah. Hidup kita seperti pentas opera, yang akan di uji di plot plot tertentu. Dan yg pasti setiap opera drama atau filem, pastinya berakhir dengan kemenangan. Maksud aku, HAPPY ENDING. tapi sebelum mencapai happy ending tu, kita perlu melalui bermacam perkara, seperti yg telah diplotkan oleh penulis skrip.

Cinta tu magic. Bukan imaginasi. Kalau betul cinta, you will feel the magic.

Sayang, cinta tu magic kan? Sebab sekarang ni, setiap apa yg saya lakukan, mesti demi awak, demi kita.

Saya sayang awak lah buah hatiku.


No comments:

Post a Comment